domingo, 31 de outubro de 2010

The Sunday Creative *** Obsolete


[1. no longer in general use, fallen into disuse. 2. effaced by wearing down or away.
3. to make obsolete by replacing with something newer or better; antiquate.]


I decided to join The Sunday Creative that is being hosted at Justine's. The reason is simply, this is a photo I have been wanting to take but haven't put my mind and camera to it... until today.
These gillettes belonged to my father, he kept them although he stoped using them and my brother uses an electric shaving machine. I like them, they give me that nostalgic feeling of old days.
It's funny because looking at these reminds me of that time I offered my father a shaving kit, I was a young, really young and had no ideia that some stuff must have quality. Once, years after I offered the kit to him he told me that the shaving brush scratched his skin instead of making shaving foam! It was a laugh and I never forgot this story or how he moved his hand on his cheek.
~*~
Decidi-me juntar ao The Sunday Creative, que está a decorrer no blog da Justine. A razão para tal é simples, esta é uma daquelas fotos que tenho andado a adiar... até hoje.
Estas gilletes pertenceram ao meu pai, ele guardou-as apesar de nunca mais as ter utilizado e do meu irmão utilizar uma máquina de barbear. Eu gosto delas, dão-me aquela sensação de nostalgia dos dias antigos.
O engraçado é que, quando eu olho para elas, lembro-me daquela vez em que ofereci ao meu pai um kit de barbear, eu era novinha, mesmo novinha e não fazia ideia de que algumas coisas necessitam de ter qualidade. Uma vez, anos após lhe ter oferecido o kit, o meu pai contou-me que o pincel de barbear arranhava mais do que fazia espuma! Foi uma gargalhada pegada e eu nunca me esqueci desta história ou do modo como ele gesticulava com a mão na bochecha.

6 comentários:

lisa disse...

I absolutely love this. Beautifully captured!

Evelyn S. disse...

I remember Gillette razors!!! Great image!

justine disse...

I remember these too, what a beautiful shot and I love the story of your father, a perfect image.

Rosie disse...

What a beautiful photo and a wonderful background story - such a great idea!

Amiana Li disse...

Thank you so much for all your words!

lisa disse...

What a fantastic shot! I think we may still have one of these laying around somewhere. This makes me want to go look for it!