segunda-feira, 18 de outubro de 2010

I dare you... to selective color!



First attempt with photoshop's selective color.
I always wondered how one did such cool effect on their photos, lucky me I found Artistically Amy through Lisa's White Cotton Tee. A big thank you!
It is quite fun although my eyes hurt a bit, should have choosen an object with less sharpen edges... and should have payed more attention to the original, I selected two carnation instead of only one as I had first planned but anyway I feel happy and quite accomplished!
~ * ~
A minha primeira tentativa com a 'cor selectiva' do photoshop.
Eu sempre perguntei a mim mesma como é que alguém conseguia dar este efeito tão louco a uma fotografia, por sorte encontrei a Artistically Amy através da Lisa no White Cotton Tee. Um grande obrigado!
É muito divertido apesar de me doerem um poucos os olhos, devia ter escolhido um objecto cujas arestas não fossem tão agrestes... e devia ter prestado mais atenção à foto original, eu seleccionei dois cravos em vez de um como era o meu plano inicial mas de qualquer maneira eu sinto-me contente e deveras realizada!

2 comentários:

Amy disse...

Hi Amiana! Welcome to Color Splash Sunday! You did a great job processing this photo with selective color, especially for it being your first time. I do hope you'll continue to practice with this technique and join us more often. :)

Also, I wanted to thank you for following my blog! I am going to follow you back.

justine disse...

I love how you have selected the yellow here, a great job.