domingo, 24 de outubro de 2010

Color Splash Sunday <> Eyes


I decided to join Color Splash Sunday from Artistically Amy after having found it throught Lisa's White Cotton Tee and tried the technique of selective color.
The theme this week was 'eyes', and I decided to use this photo, it was taken this summer after a day spent on the beach and while having clams for lunch. These are also my eyes and I decided to only select the iris because I didn't like the result when I selected the white part, after the sun and the salty water they were more red than usual.
This photo was taken by my mother because I am most of the time behind the lens and I had to appear in at least one photo :).
~*~
Decidi juntar-me ao Color Splash Sunday da Artistically Amy depois de o ter encontrado através do White Cotton Tee e de ter experimentado a técnica da selecção de cor.
O tema esta semana era 'olhos', e eu decidi utilizar esta foto, foi tirada neste verão depois de um dia passado na praia e enquanto comia conquilhas como almoço. Estes são os meus olhos e eu decidi seleccionar somente a iris porque não gostei do resultado quando seleccionei a parte branca, depois do sol e da água salgada eles estavam mais vermelhos do que o normal.
Esta foto foi tirada pela minha mãe porque eu, na maioria das vezes, estou por detrás da objectiva e eu tinha que aparecer em pelo menos uma foto :).

4 comentários:

lisa disse...

Fantastic shot!! Beautifully done.

Mrs Mar disse...

Grate photo, love the eidt. I also only do the iris when selecting eyes.

justine disse...

a great shot, great editing.

Amy disse...

I love the creative crop! As if the selective color didn't emphasize your eyes, enough, the way you cropped it REALLY puts the focus there. Great job!